Voor de Ferrero Groep heeft de term maatschappelijk verantwoord ondernemen altijd synoniem gestaan voor zorgen voor mensen en hun omgeving. Zorgen voor werknemers en oud-werknemers, voor consumenten en families, en voor de lokale gemeenschappen waarin het opereert. Deze principes van maatschappelijke verantwoordelijkheid vormden de leidraad voor Ferrero's eerste stappen in Alba, en blijven onveranderd tot de dag van vandaag.
De benadering van duurzaamheid van de Groep is momenteel gebaseerd op de MVO-strategie van het bedrijf: “Waarden delen om waarde te creëren”.
Voor Ferrero is de creatie van gedeelde waarde een praktijk die invloed heeft op alle fases van de leveringsketen: van zorg dragen voor de mensen die hebben bijgedragen aan en nog steeds bijdragen aan de geschiedenis van de Groep, de steun aan lokale gemeenschappen en de promotie van een actieve levensstijl onder jongeren en hun families, tot de sterke inzet voor duurzame landbouwpraktijken en het beschermen en behouden van het milieu.
Onze MVO-strategie is op dit moment onderverdeeld in twee pijlers: Mens en Milieu.