Ferrero Nederland – Onze activiteiten

Ferrero, een bedrijf dat continu groeit

 
Ferrero, een bedrijf dat continu groeit
Ferrero neemt de vierde plaats in op de totale Nederlandse markt voor boterhampasta’s, chocolade producten en bonbons, doordat het bedrijf zich onophoudelijk verder ontwikkelt.

Sinds 1991 heeft Ferrero zijn omzet meer dan verdubbeld en in 2014/2015 heeft het bedrijf in Nederland een omzet van 56 miljoen euro gerealiseerd.

Er werken nu ruim 30 personen voor de Nederlandse vestiging.

Marktleider binnen het segment
Ferrero brengt een tiental producten op de Nederlandse markt. Met sommige merken, zoals Nutella en Kinder Surprise is het bedrijf marktleider binnen het segment.

Boterhampasta
Op een totale markt voor boterhampasta van 45 miljoen euro is Ferrero de marktleider. Met het legendarische merk Nutella heeft het bedrijf een marktaandeel in waarde van maar liefst 33,1%.*

Candybars
Op een totale markt voor candybars van 83 miljoen euro neemt Ferrero met Kinder Bueno, Kinder Bueno White, Kinder Maxi, Kinder Country en Kinder Chocolade de derde plaats in met een marktaandeel in waarde van 11,2%.*

Bonbons
Op een totale markt voor bonbons van 18 miljoen euro, neemt Ferrero met merken als Ferrero Rocher, Mon Chéri en Raffaello en een marktaandeel in waarde van 17,6% de derde plaats in.*

Surprise-eieren
Op een totale markt voor surprise-eieren van 5,2 miljoen euro is Ferrero marktleider. Voor Kinder Surprise bedraagt het marktaandeel in waarde 85%.*

Frismakers
Op een totale markt voor frismakers van 65 miljoen euro, neemt Ferrero de vijfde plaats in. Het marktaandeel in waarde van Tic Tac bedraagt 7,3%.*

*
Bron: Nielsen, week 28, 2009: “Nederlandse markt, marktaandeel in waarde”
Ferrero Nederland – Onze activiteiten