terug

2021-07-15

DE FERRERO GROEP BLIJFT VOORUITGANG BOEKEN MET ZIJN DUURZAMER VERPAKKINGSBELEID TEGEN 2025

DE FERRERO GROEP BLIJFT VOORUITGANG BOEKEN MET ZIJN DUURZAMER VERPAKKINGSBELEID TEGEN 2025

•Ferrero ondertekende de nieuwe CGF Golden Design Rules als deel van een actieplan tegen plastic afval.
•Ferrero sloot zich aan bij HolyGrail 2.0 om de werking van digitale watermerktechnologie aan te tonen voor een meer efficiënte recycling.
•Ferrero lanceerde dunner verpakkingsmateriaal voor Kinder Bueno, verkrijgbaar vanaf 2022.
•Ferrero lanceerde op papier gebaseerd verpakkingsmateriaal voor de Kinder bakkerijproducten in Italië.


De Ferrero Groep onderneemt tegelijk verdere stappen om alle verpakkingen tegen 2025 voor 100% herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar te maken. Daarnaast kondigde het bedrijf nieuwe globale partnerships aan met HolyGrail 2.0 en Consumer Goods Forum (CGF), evenals belangrijke merkprojecten, waaronder de introductie van een gloednieuw en dunner verpakkingsmateriaal voor Kinder Bueno.

Ondertekenen van de Consumer Goods Forum’s (CGF) Plastic Waste Coalition’s Golden Design Rules
Ferrero ondertekende recent de CGF’s Plastic Waste Coalition’s new Golden Design Rules, als aanvullend engagement voor het herbekijken en hertekenen van belangrijke duurzame elementen in verpakkingen, met de nadruk op de nood om globaal positieve ecologische veranderingen door te voeren. Als langdurige partner van CGF deelt Ferrero dezelfde visie dat de overgang richting een kringloopeconomie een andere aanpak nodig heeft voor het gebruik van plastic: van productie over gebruik en hergebruik tot recycling en afvalverwerking.

Ferrero sluit zich aan bij HolyGrail 2.0 als geassocieerd partner
Ferrero sluit zich aan bij HolyGrail 2.0, ondersteund door AIM – De European Brands Association als geassocieerd partner, en toont zijn verbintenissen aan wat de innovatie van het sorteren van plastic betreft en investeert in pilootprojecten om de huidige sorteertechnologie gevoelig te verbeteren. Dit project mikt op de uitvoerbaarheid van de digitale watermerktechnologie voor een nauwkeuriger sorteerbeleid, wat resulteert in een meer efficiënte en kwaliteitsvolle recycling van plastic.

Met dit pilootproject ziet Ferrero een geweldige opportuniteit om bepaalde plastics voor voedingsproducten perfect te sorteren, die op hun beurt voor gerecyclede materialen zorgen die hergebruikt worden in lijn met een doorgedreven en efficiënte kringloopeconomie.

Ferrero introduceert voor Kinder Bueno nieuwe, meer dunne en flexibele materialen met een lagere impact op het klimaat en milieu
Het Ferrero verpakkingsteam, in nauwe samenwerking met toonaangevende toeleveranciers, heeft een nieuw en dunner materiaal ontwikkeld, waarvan de dikte met bijna 20% werd teruggeschroefd in vergelijking met standaardfolie.
Dit nieuw en dunner materiaal zal worden gebruikt voor een aantal producten, zoals Kinder Bueno, en dit vanaf 2022. Jaarlijks gaat het gebruik daarvan goed zijn voor ongeveer 550 ton minder materiaal en wordt er 1450 ton CO2 uitgespaard, in vergelijking met het vorige verpakkingsmateriaal.

Ferrero verwacht in de komende jaren nog meer milieuvoordelen te leveren van zodra er nieuwe materialen uitgerold worden binnen andere projecten.

Ferrero lanceert een op papier gebaseerd verpakkingsmateriaal voor de Kinder bakkerijproducten
In Italië lanceerde Ferrero zopas een nieuwe en op papier gebaseerde verpakking voor de Kinder bakkerijproducten, met inbegrip van Kinder Délice en Kinder Brioss. Achter deze nieuwe verpakking schuilt een innovatieve methode waarbij alle bakkerijproducten van Kinder worden omwikkeld met een papierfilm die probleemloos kan gerecycled worden en opgenomen in de Italiaanse papierstroom. Wanneer dit succesvol blijkt, wordt deze papieren verpakking uitgerold voor de hele bedrijfsportfolio van bakkerijproducten op de Italiaanse markt.

Voor Ferrero is dit een belangrijke stap in het terugdringen van het algemeen gebruik van plastic. Het ontwerpen en testen van deze nieuwe papieren verpakking is gestoeld op een doorgedreven wetenschappelijke aanpak, waar gebruik werd gemaakt van de Aticelca-methode. Het resultaat is een totale gewichtsafname van 80% versus de daarvoor gebruikte plasticfolie.

Fabio Mora, algemeen verpakkingsdirecteur van de Ferrero Groep: “In 2019 engageerden we ons om al onze verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar te maken tegen 2025 en ik ben trots om te zien dat we op dat vlak reeds een enorme vooruitgang hebben geboekt. De afgelopen maanden gingen we partnerships aan met meer dan 85 bedrijven, wat het digitaal watermerkproject van HolyGrail 2.0 betreft, een transformatieprogramma waarin wordt aangetoond hoe digitale technologie voor een betere sortering en meer kwaliteitsvolle recycling van verpakkingen kan zorgen.

“Bovendien zijn we fier de nieuwe CGF Golden Design Rules te hebben ondertekend, als een ander engagement wat de evaluatie en het hertekenen van cruciale ecologische elementen in verpakkingen betreft. Het nieuwe en dunnere verpakkingsmateriaal voor Kinder Bueno en de papieren verpakkingen voor de bakkerijproducten van Kinder, tonen onze ambitie aan om steeds duurzamer te gaan innoveren en kringloopsystemen aan te moedigen. Intussen kijken we ernaar uit om binnenkort nieuwe updates te brengen.”

PERSCONTACT