terug

2019-04-01

FERRERO NEEMT KOEKJES- EN FRUITSNACKBEDRIJVEN VAN KELLOGG OVER

LUXEMBURG – 1 april 2019 – De Ferrero Groep en haar dochterbedrijven (“Ferrero”), een wereldwijde zoetwarengroep, kondigt vandaag een definitief akkoord aan met betrekking tot de overname van Kellogg’s koekjes-, fruitsnacks-, ijshoorntjes- en taartdeegactiviteiten voor een bedrag van $ 1.3 miljard (1.16 miljard €). In 2018 realiseerden deze bedrijven een omzet van ongeveer $ 900 miljoen.

Ferrero zal een sterk portfolio van geliefde merken in de koekjescategorie verwerven, waaronder het iconische koekjesmerk Keebler®, de populaire bekende Amos® koekjes, het premium familie-cookiemerk Mother's®, en Murray® suikervrije koekjes, evenals Little Brownie Bakers®, leverancier van koekjes aan de Girl Scouts. Ferrero zal ook de Kellogg fruitsnacks overnemen, waaronder Stretch Island® en Fruity Snacks, samen met Keebler® ijshoorntjes en taartdeegproducten.

Sinds 2017 heeft Ferrero verschillende Amerikaanse merken en activiteiten overgenomen. Met deze overname zal Ferrero nieuwe strategische productcategorieën betreden en haar positie op de Noord-Amerikaanse markt verder versterken.

Ferrero zal ook zes Amerikaanse productielocaties van Kellogg overnemen. Deze zijn gelegen: in Allyn (Washington), Augusta (Georgia), Florence (Kentucky) en Louisville (Kentucky), twee fabrieken in Chicago (Illinois) en een gehuurde fabriek in Baltimore (Maryland).

"Kellogg's koekjes-, fruitsnacks-, ijshoorntjes- en taartdeegactiviteiten zijn een uitstekende strategische aanvulling voor Ferrero, aangezien we onze wereldwijde aanwezigheid en ons productaanbod op de Noord-Amerikaanse markt blijven uitbreiden", aldus Giovanni Ferrero, uitvoerend voorzitter van de Ferrero Groep. "Met deze transactie kijk ik ernaar uit om veel van de iconische merken van Kellogg toe te voegen aan de portefeuille van Ferrero, onze nieuwe collega's te verwelkomen in de Ferrero-gemeenschap en Ferrero's sterke reputatie op het gebied van merkgroei voort te zetten, zoals het geval was met de succesvolle acquisities van Fannie May, Ferrara Candy Company en de voormalige zoetwarenactiviteiten van Nestlé in de Verenigde Staten. We hebben veel respect voor het erfgoed en de waarden van Kellogg en we zijn er trots op dat Kellogg Ferrero heeft gekozen om deze activiteiten over te nemen. »

Lapo Civiletti, CEO van Ferrero Group, zei: "We verwerven een portfolio van gevestigde merken waar consumenten dol op zijn, met zeer sterke marktposities in hun respectievelijke categorieën, waardoor we ons portfolio aanzienlijk kunnen diversifiëren en kunnen profiteren van spannende nieuwe groeimogelijkheden in 's werelds grootste koekjesmarkt.

Todd Siwak, CEO van Ferrara Candy Company, zei: "De overname biedt ons een bijzonder interessante mogelijkheid om onze strategische groeidoelstellingen uit te breiden. We kijken uit naar het delen van onze businessplannen met onze klanten, leveranciers en andere partners in de komende weken en maanden en naar het verwelkomen van onze nieuwe collega's van Kellogg. "

De transactie zal, afhankelijk van de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden en wettelijke goedkeuringen, naar verwachting in de tweede helft van het jaar worden afgerond.

JP Morgan Securities plc en Davis Polk & Wardwell LLP fungeerden als adviseurs voor Ferrero.

Over Ferrero
Opgericht als een familiebedrijf in Alba, Italië, in 1946, is Ferrero vandaag het derde grootste bedrijf ter wereld in de markt van chocoladeproducten, met een wereldwijde omzet van meer dan 12 miljard dollar, distributie in meer dan 170 landen en een personeelsbestand van meer dan 30.000 mensen in 55 landen.

Ferrero betrad de markt in de Verenigde Staten in 1969 met TicTac® pepermunt, en staat nu ook bekend om Amerikaanse gezinnen te laten genieten van hoogwaardige producten waaronder de fijne hazelnoot chocolades FERRERO ROCHER®, de hazelnoot chocoladepasta NUTELLA® en de KINDER JOY® en FANNIE MAY chocolaatjes. Volg ons op @FerreroUSA voor meer informatie.

Over Ferrara Candy Company
Ferrara Candy Company, een gelieerd bedrijf van de Ferrero Group, is een marktleider van de zoetwarensector in de Verenigde Staten en een van de bedrijven met de constantste groei van het land. Een gepassioneerd team van meer dan 4.000 medewerkers werkt samen om van elke hap te genieten met toonaangevende merken die de zoetwarenmarkt al meer dan 100 jaar vormgeven. Ons gevarieerde portfolio bestaat uit bijna 35 merken, waaronder SweeTARTS®, Trolli®, Brach's®, Black Forest®, Butterfinger®, Crunch®, Laffy Taffy® en NERDS® en iconische merken als Lemonhead® Red Hots® en Now and Later®. Het bedrijf is gevestigd in Chicago en heeft een operationeel netwerk van productie-, distributie- en onderzoeks- en ontwikkelingsfaciliteiten in Noord-Amerika. Meer informatie op www.ferrarausa.com.

Contact


Ferrero:
Cheryll Forsatz
(732) 584-4146
cheryll.forsatz@ferrero.com

Ferrara:

Sarah Kittel
(312) 610-9061
sarah.kittel@ferrarausa.com



PERSCONTACT