terug

2017-07-12

Ferrero werkt samen met Sedex om de transparantie in de toeleveringsketen te vergroten

Ferrero werkt samen met Sedex om de transparantie in de toeleveringsketen te vergroten

Ferrero en Sedex kondigen hun partnership aan om verbeteringen te stimuleren in de mondiale toeleveringsketen.

Ferrero zal het mondiale platform en de beste tools en middelen voor de sector die Sedex biedt gebruiken om een beter zicht te krijgen op zijn mondiale toeleveringsketen en om samen met zijn leveranciers de standaarden te verhogen.

In lijn met zijn aanpak op maatschappelijk verantwoord ondernemen streeft Ferrero er onafgebroken naar om de transparantie van zijn toeleveringsketen te verbeteren. Daarom gaat Ferrero dit partnership aan met Sedex om de sociale audits uit te breiden naar alle niveaus. Zo zal Ferrero een nog beter inzicht krijgen in zijn mondiale toeleveringsketen, dat verder reikt dan de rechtstreekse impact op duurzaamheid.

De MVO-aanpak van de Ferrero Groep heeft tot doel om door de hele waardeketen heen waarden te delen om waarde te creëren gerelateerd aan zijn twee centrale pijlers: mens en milieu. Dit gaat van de ondersteuning van lokale gemeenschappen tot de mensen die bijdragen aan de geschiedenis van het bedrijf, door het promoten van een actieve levensstijl tot het verbeteren van de impact van de bedrijfsactiviteiten door de hele toeleveringsketen heen.

Ferrero is ervan overtuigd dat het een belangrijke rol kan spelen op het vlak van verantwoorde inkoop en kiest ervoor om samen te werken met Sedex. Jonathan Ivelaw-Chapman, CEO van Sedex, verklaart: “Wij juichen het leiderschap van Ferrero in duurzaamheidskwesties toe en zijn verheugd dat een gekend en gerespecteerd mondiaal merk ervoor kiest om samen te werken met Sedex om zijn engagement voor een verantwoorde inkoop te versterken”.

Aldo Cristiano, Head of Global Procurement Raw Materials and Sustainability, zegt: “Ferrero zet zich in om de transparantie in zijn toeleveringsketen te verbeteren. Met de tools en middelen van Sedex zullen we de maatschappelijk verantwoorde praktijken in de mondiale toeleveringsketens verder kunnen verbeteren door allereerst in kritieke geografische gebieden op te treden en door onze MVO-aanpak ‘waarden delen om waarde te creëren’ toe te passen".

PERSCONTACT