terug

2019-02-21

OMZET FERRERO GROEP NAAR 10,7 MILJARD EURO

OMZET FERRERO GROEP NAAR 10,7 MILJARD EURO

De Ferrero Groep heeft de geconsolideerde jaarrekening goedgekeurd met een omzet van 10,7 miljard euro over het boekjaar dat eindigde op 31 augustus 2018.


Ferrero International S.A., moederbedrijf van de Ferrero Groep, heeft de jaarrekening van het boekjaar dat eindigde op 31 augustus 2018 goedgekeurd. Op die datum telde Ferrero International S.A. wereldwijd 94 bedrijven met 25 fabrieken. De producten van de Groep zijn rechtstreeks of door erkende distributeurs beschikbaar in meer dan 170 landen.

Ondanks de wereldwijde onzekerheden en de uitdagingen en trends voor de industrie, was de Groep in staat om in 2017/2018 de prestaties te versterken en bekrachtigen. De Ferrero Groep blijft investeren in haar iconische merken met behoud van een hoog operationeel resultaat en versterkt de interne R&D activiteiten. 

De Groep, met de heer Giovanni Ferrero als uitvoerend voorzitter en de heer Lapo Civiletti als directeur, heeft het financiële jaar afgesloten met een geconsolideerde omzet van 10,7 miljard euro. Dat is een toename van 2,1% vergeleken met het vorige boekjaar, waarin een geconsolideerde omzet van 10,5 miljard euro is gerapporteerd.

 

De verkoop van consumentenproducten is gestegen met 3,5% (6,8% met een constante groeisnelheid) voornamelijk gedreven door Duitsland, Frankrijk, Italië, Polen, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

 

De producten die de groei van de netto-verkoop van consumentenproducten leidden, zijn Nutella, Ferrero Rocher, Kinder Joy, Kinder Bueno en Kinder chocolade.

 

In 2017/2018 had de Groep gemiddeld 31.748 werknemers, een toename ten opzichte van de 30.305 werknemers in 2016/2017. Het aantal medewerkers op 31 augustus 2018 bedroeg 35.146, vergeleken met 34.543 op 31 augustus 2017.

 

Voor het komende jaar zet de Groep haar investeringen voort in het verbeteren en uitbreiden van fabrieken en apparatuur, passend bij de ondernemers- en sociale toezeggingen uit de bedrijfsstrategie. De belangrijkste bedrijfsstrategieën hebben geleid tot voortdurende verbeteringen in de kwaliteit en concurrerend vermogen van het product portfolio, terwijl productversheid, voedselveiligheid en het milieu nauwlettend in de gaten worden gehouden. Dat blijven namelijk belangrijke verplichtingen voor de Ferrero Groep.

 

Op 30 maart 2018 kondigde de Ferrero Groep de overname van Nestlé’s Amerikaanse zoetwarentak aan. Verschillende iconische Amerikaanse merken, zoals Butterfinger®, BabyRuth®, 100Grand®, Raisinets®, en het exclusieve recht op Crunch® voor de VS-markt zijn onderdeel geworden van het productportfolio van Ferrero. De overname omvatte ook twee fabrieken in Illinois.

 

De Groep heeft de technologische ontwikkelingsstrategie versterkt door uitbreiding van de productiecapaciteit met een totale kapitaalinvestering van 673 miljoen euro. De investeringen richtten zich vooral op vastgoed, fabrieken en apparatuur (596 miljoen euro) in met name Italië, Duitsland, Canada, Polen en België. De Groep gaat verder met het investeren van aanzienlijk kapitaal in Luxemburg voor de bouw van een nieuw hoofdkantoor. 


Luxemburg, 21 februari 2019

PERSCONTACT