Belangrijke cijfers

Een sterke marktpositie

FERRERO, EEN BEDRIJF DAT CONTINU GROEIT

Ferrero verkoopt meer dan 25 verschillende producten op de Nederlandse markt en staat momenteel op de derde plaats in de categorie zoet broodbeleg en op de vierde plaats in het categorie chocolade*. Het bedrijf laat al jaren achtereen een gezonde groei zien in Nederland en maakt onderdeel uit van Ferrero Benelux dat een totaalomzet heeft van meer dan 200 miljoen euro.

Hieronder enkele cijfers per categorie.

Boterhampasta

Op de totale markt voor boterhampasta van 65 miljoen euro is Ferrero de marktleider. Met het legendarische merk NUTELLA® staat het bedrijf op plaats #1, met een marktaandeel van maar liefst 45%. De totale categorie van zoetbroodbeleg bedraagt 340 miljoen waarin Ferrero de derde positie inneemt.*

Candybars

Op de totale markt voor candybars van 22 miljoen euro heeft Ferrero met Kinder Bueno een marktaandeel van 12%. Kinder Bueno 5-pack is in omzet de #1 candybar in Nederland.*

Bonbons & Luxe Chocolade

Op een totale markt voor bonbons en luxe chocolade van 68 miljoen euro, neemt Ferrero met de merken Ferrero Rocher, Mon Chéri en Raffaello de zesde plaats in met een marktaandeel van 5%.*

Frismakers

Op een totale markt voor frismakers van 46 miljoen euro, neemt Ferrero de derde plaats in. In het kassarek zelfs de tweede positie. Het marktaandeel van Tic Tac bedraagt 8%.*

Chocolade voor kinderen

Ferrero is met de Kinder producten marktleider binnen het chocolade segment voor kinderen. Producten zoals Kinder Surprise, Kinder Chocolate, Kinder Chocolate maxi en Kinder Chocolate with cereals hebben gezamenlijk een marktaandeel van 56%.*

* Bron: Nielsen, MAT Week 44 2017: “Nederlandse supermarkten excl. Aldi en Lidl, marktaandeel in waarde”