terug

2023-02-20

De Ferrero Groep keurde de geconsolideerde jaarrekening goed, voor het jaar eindigend op 31 augustus 2022

De Ferrero Groep keurde de geconsolideerde jaarrekening goed, voor het jaar eindigend op 31 augustus 2022

 De Ferrero Groep keurde de geconsolideerde jaarrekening goed, voor het jaar eindigend op 31 augustus 2022, met een omzet van 14 miljard euro


Ferrero International S.A., moederbedrijf van de Ferrero Groep, keurde de geconsolideerde jaarrekening goed, eindigend op 31 augustus 2022. De Ferrero Groep, waarvan meneer Giovanni Ferrero uitvoerend voorzitter is en meneer Lapo Civiletti algemeen directeur, sloten het boekjaar af met een geconsolideerde omzet van 14 miljard euro, een stijging van +10,4% in vergelijking met de omzet van het jaar daarvoor, goed voor 12,7 miljard euro.

Met deze goedkeuring consolideerde Ferrero International S.A. wereldwijd 109 bedrijven en 32 productiefabrieken, door middel van directe verkoop en via verdelers in meer dan 170 landen. Intussen bedroeg het gemiddeld personeelsbestand van de Groep in 2021/2022 maar liefst 36.756 werknemers, een stijging in vergelijking met boekjaar 2020/2021 dat goed was voor 34.374 personeelsleden. Op 31 augustus 2022 bedroeg het exacte personeelsbestand 41.441 werknemers, in vergelijking met 38.767 personeelsleden op 31 augustus 2021.

Het fiscaal jaar 2021/2022 werd gekenmerkt door economische en geopolitieke uitdagingen. Ondanks deze uitdagingen kon de Groep blijven groeien dankzij de veerkracht van haar medewerkers, merken en businessmodel.

Iconische merken zoals Nutella®, Ferrero Rocher®, Kinder Bueno® en Kinder Joy® kenden een netto-omzetgroei, aangestuurd door de Verenigde Staten en Italië, naast de consolidatie van de bestaande marktaandelen in de meeste regio’s.
Eind juni 2022 rondde de Ferrero Groep de overname af van FULFIL Nutrition, een bedrijf dat gespecialiseerd is in hoogwaardige vitamine- en proteïnerepen. Deze overname maakt deel uit van de strategie van de Groep om uit te breiden in het ‘better-for-you’ marktsegment en tegemoet te komen aan nieuwe trends en veranderende behoeften van consumenten. FULFIL Nutrition beschikt over een directe verkoop in het Verenigd Koninkrijk en een distributienetwerk in Ierland, alsook op andere markten in Europa en de Azië-Pacific regio.

Om innovatie aan te wakkeren investeerde de Ferrero Groep nog meer in haar iconische merken en versterkte het haar interne R&D activiteiten. Daarnaast breidde de Groep ook haar productiecapaciteit uit om te voldoen aan de almaar stijgende vraag naar Ferrero-producten, met een totale investering van 830 miljoen euro - de grootste investeringen gingen naar vastgoed, installaties en materiaal (733 miljoen euro) voor de fabrieken in Italië, de Verenigde Staten, Duitsland en Polen.

Al deze investeringen kenmerken de aanpak van de Groep die constant de kwaliteit van haar producten wil verbeteren en de versheid, voedselveiligheid en competitiviteit wil verhogen, en tegelijk de milieu-impact van haar productie wil verlagen.

Luxemburg, 16 februari 2023






PERSCONTACT