Onze consumenten en gemeenschappen

CONSUMENTEN: ALTIJD HET MIDDELPUNT VAN ONZE AANDACHT

Ferrero heeft als missie dat consumenten op een verantwoorde manier kunnen genieten van onze producten. Dit ondersteunen we door onze producten in kleine porties aan te bieden, de kwaliteit en versheid van onze producten te controleren tot in de supermarkt, strenge richtlijnen te hanteren voor reclame richting kinderen en het stimuleren van een actieve levensstijl onder jongeren.

 

Stichting Media Rakkers


De hierboven beschreven activiteiten en commitments zijn op internationaal of Europees niveau. In aanvulling daarop nemen we in Nederland op de volgende manieren onze verantwoordelijkheid:

  • In Nederland houden we ons strikt aan de richtlijnen van de Nederlandse Reclamecode. Dit betekent onder andere dat we als leeftijdsgrens ‘tot en met 13 jaar’ aanhouden in plaats van 12 jaar. Verder ondersteunen we actief stichting Media Rakkers. Zij ontwikkelen activiteiten voor kinderen, zodat zij media en hun commerciële effecten beter begrijpen.