Ferrero in Nederland

Onze geschiedenis

FERRERO BREIDT ZICH VERDER UIT

Na uitbreidingen in de jaren vijftig naar Duitsland, België en Frankrijk, opent het Italiaanse familiebedrijf Ferrero in 1963 een kantoor in Nederland. Het eerste product dat op de Nederlandse markt wordt gelanceerd is Mon Chéri. NUTELLA® volgt niet lang daarna (1965). Het begin van Ferrero’s succesverhaal in Nederland.

Ruim vijftig jaar later neemt Ferrero met meer dan 25 verschillende producten, waaronder iconische merken als Kinder Surprise, Kinder Bueno, Kinder Chocolate en Tic Tac, een stevige positie in op de Nederlandse markt en zijn onze producten geliefd door alle generaties heen. Bovendien laat Ferrero Nederland net als de Ferrero Groep al meer dan 10 jaar een continue groei zien.

Einde succesverhaal nog lang niet in zicht

Dit uitzonderlijke succes komt voort uit het feit dat Ferrero als geen ander in staat is innovatie en ambachtelijke tradities te combineren en te laten samensmelten tot grensverleggende producten van de hoogste kwaliteit en versheid. Zo was Nutella (1964) de eerste smeerbare hazelnootpasta, Tic Tac (1969) het eerste meeneemsnoepgoed, Kinder Surprise (1974) het eerste chocolade-ei met een verrassing erin dat op industriële schaal werd geproduceerd en Ferrero Rocher (1982) de eerste ronde praline. Vele andere innovatieve producten volgden in de jaren erna met Nutella B-ready, dat sinds 2017 ook in Nederland verkrijgbaar is, voorlopig als laatste aanwinst in ons rijke portfolio. En onze passie om consumenten steeds weer te verblijden met nieuwe innovatieve producten is nog lang niet gestild.

Maatschappelijk betrokken familiebedrijf

Als familiebedrijf met sterke sociale waarden is Ferrero ook op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen wereldwijd toonaangevend door voortdurend te investeren in de gemeenschappen waarin we actief zijn. Dit is verankerd in de visie van het bedrijf ‘We care for the better’.

Ook in Nederland is Ferrero zeer actief betrokken en proberen we een bijdrage te leveren aan belangrijke sociale kwesties. Een van onze diepgewortelde commitments is dat consumenten op een verantwoorde manier kunnen genieten van onze producten. Dit ondersteunen we door onze producten in kleine porties aan te bieden en, strenge richtlijnen te hanteren voor reclame richting kinderen. Dit doen we bij voorkeur niet alleen, maar juist in samenwerking met sterke partners zoals Stichting Media Rakkers.