Onze consumenten en gemeenschappen

CONSUMENTEN: ALTIJD HET MIDDELPUNT VAN ONZE AANDACHT

Ferrero heeft als missie dat consumenten op een verantwoorde manier kunnen genieten van onze producten. Dit ondersteunen we door onze producten in kleine porties aan te bieden, de kwaliteit en versheid van onze producten te controleren tot in de supermarkt, strenge richtlijnen te hanteren voor reclame richting kinderen en het stimuleren van een actieve levensstijl onder jongeren.

 

Stichting Media Rakkers


De hierboven beschreven activiteiten en commitments zijn op internationaal of Europees niveau. In aanvulling daarop nemen we in Nederland op de volgende manieren onze verantwoordelijkheid:
  • In 2016 heeft onze kwaliteitsafdeling 2640 controles uitgevoerd op kwaliteit en versheid van onze producten verdeeld over 220 verkooppunten.
  • In Nederland houden we ons strikt aan de richtlijnen van de Nederlandse Reclamecode. Dit betekent onder andere dat we als leeftijdsgrens ‘tot en met 13 jaar’ aanhouden in plaats van 12 jaar. Verder ondersteunen we actief stichting Media Rakkers. Zij ontwikkelen activiteiten voor kinderen, zodat zij media en hun commerciële effecten beter begrijpen.

HET PLEZIER VAN BEWEGEN VERSPREIDEN IN ONZE LOKALE GEMEENSCHAPPEN

Investeren in de lokale gemeenschappen waar wij onderdeel van uitmaken is een van de speerpunten van het familiebedrijf Ferrero. In Nederland richten we ons vooral op het promoten van een gezonde en actieve levensstijl onder jongeren. Dit doen we door het ondersteunen van de lokale JOGG-aanpak in Breda waar ons Nederlandse kantoor is gevestigd.

JOGG BREDA


Jongeren Op Gezond Gewicht
(JOGG) is een landelijk programma dat tot doel heeft de stijging van overgewicht en obesitas bij jongeren van 0-19 jaar om te zetten in een daling. Inmiddels gebruiken al meer dan 142 Nederlandse gemeenten de JOGG-aanpak waaronder Breda.

Ferrero is sinds 2012 partner van JOGG Breda en zet zich sindsdien met diverse initiatieven actief in om overgewicht onder kinderen in Breda tegen te gaan.

MASTBOS 500 JAAR


In 2015 heeft Ferrero een bijdrage geleverd aan de opknapbeurt van het Bredase Mastbos dat dat jaar 500 jaar bestond. Ferrero richtte zich daarbij op de Speelweide. Een open plek aan de rand van het Mastbos. Ferrero nodigde dertig leerlingen van drie basisscholen uit om mee te denken over hoe deze prachtige plek nog aantrekkelijker kon worden gemaakt voor ouders en kinderen. De opgeknapte Speelweide werd feestelijk geopend in aanwezigheid van de wethouder.

HEEL BREDA JOGGT MEE MET DE FAMILIELOOP

Tussen 2016 en 2018 was Ferrero partner van de Familieloop, een van de vier loopafstanden van de Bredase Singelloop, met als doel om de aantrekkingskracht van dit populaire evenement te gebruiken om jongeren die niet of weinig bewegen en/of kampen met overgewicht ook in beweging te krijgen. Met een actieve rol ook voor de ouders, zodat ze samen het plezier van bewegen beleven.

In dit kader lanceerde Ferrero in 2016 samen met lokale partners het project ‘Heel Breda JOGGt mee met de Familieloop’ (voorheen ‘JOGG Mee Met NAC’) gelanceerd. Families die deelnemen aan het project werden via een trainingsprogramma in hun wijk voorbereid op de Familieloop. De trainingen worden verzorgd door een professionele looptrainer van AV Sprint. Naast het trainingsprogramma werden families die deelnemen ook uitgenodigd om een thuiswedstrijd van projectpartner NAC te bezoeken.

Resultaten 

In 2016 hebben 7 families (+/- 25 deelnemers) deelgenomen aan de eerste editie. Gedurende zes weken namen zij deel aan looptrainingen in de wijk Hoge Vucht alvorens zij op zondag 2 oktober 2016 deelnamen aan de Ferrero Familieloop, een van de vier loopafstanden van de Bredase Singelloop. Klik hier voor de video.

Op zondag 1 oktober 2017 namen er 3407 deelnemers mee aan de Ferrero Familieloop. Daarvan waren 2215 deelnemers afkomstig van 24 scholen. 

Op 7 oktober 2018 startte 3469 deelnemers. Onder het genot van prachtig (loop)weer en vele toeschouwers gaf onze Nederlandse sales directeur, Ronald Kloppert, het startschot.