Belangrijke cijfers

Groei van de Groep in 2020/2021

EEN WERELDWIJDE REALITEIT

Ferrero International S.A., moederbedrijf van de Ferrero Groep, keurde de geconsolideerde jaarrekening goed, eindigend op 31 augustus 2020. De Ferrero Groep, waarvan meneer Giovanni Ferrero uitvoerend voorzitter is en meneer Lapo Civiletti bedrijfsleider, sloten het financiële jaar af met een geconsolideerde omzet van 12,7 miljard euro, een stijging van +3,4% in vergelijking met de omzet van het jaar daarvoor, goed voor 12,3 miljard euro.

Met deze goedkeuring consolideerde Ferrero International S.A. wereldwijd 107 bedrijven en 32 productiefabrieken, met een directe verkoop en via verdelers in meer dan 170 landen.
Ondanks de onzekerheden die Covid-19 met zich meebracht en de uitdagingen die met deze pandemie gepaard gingen, paste de Ferrero Groep zich succesvol aan. De gezondheid en veiligheid van de consumenten en werknemers stond voorop, waarnaast de Ferrero Groep aantoonde dat wendbaarheid en veerkracht ervoor zorgden dat de operationele continuïteit niet in het gedrang kwam en alle producten aan de consumenten geleverd werden.



GOEDE PRODUCTEN, GOEDE RESULTATEN

De Ferrero Groep bereikte een netto-omzetgroei met zijn afgewerkte producten, inclusief enkele belangrijke hoogtepunten:

• Groei in de Verenigde Staten en andere westerse markten, waaronder Duitsland, Frankrijk en Italië;
• De groei van iconische merken zoals Nutella®, Kinder Bueno® en gekoelde producten;
• De lancering van nieuwe producten, waaronder Nutella Biscuits® in Italië;
• De volledige integratie in de geconsolideerde jaarrekeningen van producten zoals Keebler®, na de overname van de Kellogg Company op het einde van het fiscale jaar 2018/2019.

Het gemiddeld personeelsbestand van de Groep bedroeg in 2020/2021 zo’n 34.374 werknemers, een stijging in vergelijking met 2019/2020 dat goed was voor 34.121 personeelsleden. Op 31 augustus 2021 bedroeg het exacte personeelsbestand 38.767 werknemers, in vergelijking met 37.122 personeelsleden op 31 augustus 2020.




VERBETERING EN GROEI

Intussen bouwde de Ferrero Groep bepaalde initiatieven gevoelig uit: grotere investeringen wat zijn iconische merken betreft; versterken van de interne R&D activiteiten; en voor het volgende jaar op rij, investeringen qua verbetering en uitbreiding van zijn fabrieken, installaties en materiaal. Deel uitmakend van de constante technologische ontwikkelingen van de Groep, werd ook de productiecapaciteit vergroot, met een totale investering van 839 miljoen euro – de belangrijkste investeringen gingen naar vastgoed, installaties en materiaal (757 miljoen euro) voor de fabrieken in Italië, Duitsland, de Verenigde Staten en Polen.

Deze investeringen zijn kenmerkend voor de aanpak van de Groep die constant de kwaliteit van zijn producten wil verbeteren, de versheid, voedselveiligheid, competitiviteit en zeer belanrijk voor Ferrero, de milieu-impact van zijn producten.