RICHTINGGEVENDE PRINCIPES VAN COMMERCIËLE RELATIES

De Zakelijke Gedragscode van de Ferrero Groep, die in mei 2011 werd aangenomen, werd voor de eerste keer gepubliceerd in het tweede MVO-verslag in juni 2011 en wordt sinds 2013 gedeeld met alle stakeholders in de waardeketen.

De Code is gebouwd op de Ferrero-principes, het voldoet aan de Ethische Code van de Groep en definieert Ferrero-praktijken op de volgende gebieden:
1. excellentie in kwaliteit en veiligheid van producten;
2. inzet voor de bescherming van mensenrechten;
3. milieubescherming en duurzaamheid;
4. garantie van arbeidsomstandigheden;
5. commerciële integriteit.

ABCDE PLAN

Daarnaast hebben we de contractvoorwaarde van erkenning en aanvaarding van de Code opgenomen in de nieuwe contracten die in 2013/2014 werden ondertekend, met name in gebieden die betrekking hebben op de productie van KINDER®-speeltjes en de uitbestede productie (productieovereenkomsten).

De Code is onderhevig aan een deelplan getiteld ABCDE (A Business Code Dialogue Engagement).