terug

2018-03-16

KINDER EN DE UNIVERSITEIT VAN OXFORD WERKEN SAMEN BIJ ONDERZOEK NAAR EN ONTWIKKELING VAN DIGITAAL LEREN

KINDER EN DE UNIVERSITEIT VAN OXFORD WERKEN SAMEN BIJ ONDERZOEK NAAR EN ONTWIKKELING VAN DIGITAAL LEREN

Ferrero’s merk Kinder en de Universiteit van Oxford hebben hun krachten gebundeld in een driejarig project voor het ontwikkelen van app-content en het verrichten van onderzoek naar het leren van kinderen via digitale technologie

Luxemburg en Oxford 2018 – De magische wereld van Kinder en de leidende expertise van de Universiteit van Oxford worden ingezet voor het onderzoeken van educatieve content en het ontwikkelen van een dashboard voor ouders voor de Magic Kinder-app van het merk. Zo worden gezinnen aangemoedigd om contact met elkaar te hebben en samen te leren.

De samenwerking vindt plaats in een onderzoeksprogramma waardoor duidelijker moet worden hoe kinderen leren met behulp van digitale technologie. Als onderdeel van dit partnerschap zet de Universiteit van Oxford haar excellente onderzoek en ervaring op het gebied van de ontwikkeling van kinderen in, voor het creëren van robuuste content die belangrijke aspecten van het leren van kinderen ondersteunt.

Kinder heeft het initiatief genomen voor deze samenwerking met de Universiteit van Oxford omdat het ouders wil ondersteunen bij de uitdagingen die het moderne leven met zich meebrengt en daarnaast gratis leermogelijkheden aan kinderen overal ter wereld wil aanbieden. De Universiteit van Oxford weet dat miljoenen kinderen wereldwijd in een belangrijke ontwikkelingsfase in hun leven gebruik maken van digitale technologie. Door samen met Kinder de Magic Kinder-app te ontwikkelen, hopen de experts van de Onderwijsfaculteit van Oxford bij te dragen aan de ontwikkeling van educatieve content. Daarnaast wordt er een robuust onderzoeksprogramma opgezet waarin de belangrijkste resultaten over het leren van kinderen worden onderzocht.

“Bij Kinder vinden we de holistische en gelukkige ontwikkeling van kinderen belangrijk en zijn we van mening dat technologie ouders kan ondersteunen in hun rol als opvoeders,” aldus Marco Degregori, Algemeen Directeur van het Kinder-merk. “Met de hulp van de Universiteit van Oxford kunnen we gezinnen een nieuwe manier van interactief spel bieden. De inhoud wordt gecreëerd samen met experts van wereldfaam. Ouders kunnen er op vertrouwen dat hun kinderen deelnemen aan activiteiten die passen bij hun ontwikkelingsfase”.

“Het belang van hoogwaardige leerervaringen voor de ontwikkeling in de vroege kindertijd kan niet worden overschat,” aldus professor Victoria Murphy, professor in de toegepaste taalkunde aan de Universiteit van Oxford. “Kinderen over de hele wereld maken steeds vaker gebruik van verschillende digitale leertechnologieën die belangrijk zijn voor de ontwikkeling van het kind. Door onze samenwerking met Kinder hopen we dat we een robuust programma kunnen opzetten voor onderzoek naar de belangrijkste kwesties rond leren aan de hand van digitale technologieën zodat we dit proces beter kunnen begrijpen en het kunnen verbeteren.”

Kinder’s missie is een bijdrage te leveren aan het opvoeden van gelukkige kinderen. In combinatie met de visie van de Universiteit van Oxford om de maatschappij te laten profiteren van leidend onderzoek en onderwijs, is deze samenwerking een belangrijke stap om gezinnen meer te betrekken bij het spel van hun kinderen. Daarnaast zorgt deze samenwerking voor een beter begrip van de manier waarop leren met behulp van digitale technologie plaatsvindt.

Voor meer informatie: www.magic-kinder.com

PERSCONTACT