terug

2018-02-13

FERRERO PUBLICEERT ACHTSTE VERSLAG OVER MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN

FERRERO PUBLICEERT ACHTSTE VERSLAG OVER MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN

De Ferrero Groep publiceert haar achtste verslag over maatschappelijk ondernemen. Hiermee wordt 70 jaar globale en lokale zorg voor Mens en Planeet gemarkeerd, dat een rol speelt in de dagelijkse activiteiten van Ferrero.

Ferrero’s huidige benadering van duurzaamheid is gebaseerd op de MVO-strategie van het bedrijf: “Waarden delen om waarde te creëren”.

Voor Ferrero is de creatie van gedeelde waarde een praktijk waarbij alle fases van de toeleveringsketen zijn betrokken. Dit wordt dagelijks geïmplementeerd door onze inzet voor consumenten, wat leidt tot de allerbeste producten, innovatie en heldere communicatie, maar ook voor het zorg dragen voor de mensen die hebben bijgedragen aan en nog steeds bijdragen aan de geschiedenis van de Groep, de steun aan lokale gemeenschappen, de promotie van een actieve levensstijl onder jongeren en hun families, de sterke inzet voor duurzame landbouwpraktijken en het beschermen en behouden van het milieu.

Bovendien heeft de Ferrero Groep zich verder ingespannen voor de empowerment van vrouwen, door het aantal vrouwelijke senior managers te vergroten en een programma voor hazelnootteelt voor vrouwen in Turkije op te zetten. Ferrero heeft zich bovendien nog verder ingezet voor de verantwoordelijke inkoop van cacao met het doel om samen met cacaotelers de inkomsten van gemeenschappen te verbeteren, kinderrechten te beschermen en ontbossing te voorkomen.
Naast het bevestigen van alle beloften uit de strategie voor maatschappelijke verantwoordelijkheid voor 2020, heeft Ferrero dit jaar alle bedrijfsthema's van de Groep verbonden met de Duurzame ontwikkelingsdoelen (SDG's) van de Verenigde Naties om ervoor te zorgen dat deze SDG's in 2030 zijn behaald.

Alle activiteiten van Ferrero werden gedefinieerd overeenkomstig de verwachtingen en prioriteiten van de stakeholders en transformeren de mondiale waardeketen tot een reis van verantwoordelijkheid.

Meer informatie. Lees Ferrero’s achtste MVO-rapport over “Waarden delen om waarde te creëren”.

PERSCONTACT