terug

2019-07-29

FERRERO RONDT OVERNAME AF VAN KELLOGG COMPANY’S HANDEL IN KOEKJES EN FRUITSNACKS

FERRERO RONDT OVERNAME AF VAN KELLOGG COMPANY’S  HANDEL IN KOEKJES EN FRUITSNACKS

LUXEMBURG – 29 juli 2019 – De Ferrero Groep en haar dochterbedrijven (“Ferrero”), een wereldwijde zoetwarengroep, hebben vandaag aangekondigd dat de eerder aangekondigde overname van Kellogg Company's handel in koekjes, fruitsnacks en snacks met fruitsmaak, ijshoorntjes en taartdeeg is afgerond.

“We zijn verheugd onze nieuwe collega's en merken bij Ferrero te mogen verwelkomen”, aldus Giovanni Ferrero, Executive Chairman van de Ferrero Groep. “Dit iconische portfolio van geliefde merken is voor Ferrero een prima opstap naar nieuwe strategische productcategorieën.”

Lapo Civiletti, CEO van de Ferrero Groep, vertelt: “Deze overname stelt ons in staat om onze positie in de belangrijke Noord-Amerikaanse markt verder te versterken door deze iconische merken aan ons portfolio toe te voegen. We kijken er enorm naar uit om samen te bouwen aan de verdere groei van Ferrero.”

Todd Siwak, CEO van Ferrara Candy Company, voegt eraan toe: “Dankzij deze transactie ontstaat er een vooraanstaand snackplatform dat des te meer de uitgelezen groeipartner kan zijn voor onze klanten en kan winnen bij de consument. We kijken ernaar uit om onze expertise op het vlak van productie, distributie, marketing en go-to-market te benutten om dit sterke merkenportfolio nieuw leven in te blazen en te laten groeien.”

De overgenomen merken, waaronder Keebler®, Mother's®, Famous Amos®, Murray's® en Murray's Sugar Free®, Little Brownie Bakers®, Stretch Island® en Fruity Snacks, en ook de productiefabrieken die zijn overgenomen van Kellogg Company, zullen worden beheerd door Ferrara Candy Company. Het aan Ferrero gelieerde bedrijf werd overgenomen in 2017.

Over Ferrero
Ferrero werd in 1946 als familiebedrijf opgericht in Alba, Italië. Het is de op twee na grootste snoep- en chocoladegroep ter wereld. De wereldwijde omzet bedraagt bijna € 11 miljard en de producten worden verkocht in meer dan 170 landen. De Groep telt meer dan 30.000 medewerkers en is aanwezig in 55 landen.

In 1969 lanceerde Ferrero Tic Tac®-pepermuntjes op de Amerikaanse markt en nu staat het bedrijf er ook om bekend Amerikaanse gezinnen te verblijden met kwaliteitsproducten als de FERRERO ROCHER®-hazelnootbonbons, NUTELLA® The Original Hazelnut Spread® (de enige echte hazelnootpasta), KINDER JOY®, FANNIE MAY-chocolaatjes, Butterfinger®, BabyRuth®, 100Grand®, Raisinets®, Wonka® en het alleenrecht van het merk Crunch® voor zoetwaren en bepaalde categorieën in de VS. Volg ons op @FerreroUSA voor meer informatie.

Over Ferrara Candy Company
Ferrara Candy Company, een gelieerd bedrijf van de Ferrero Groep, is een marktleider van de zoetwarensector in de Verenigde Staten en een van de snelst groeiende zoetwarenbedrijven in het land. Een gepassioneerd team van meer dan 4.000 medewerkers werkt samen om van elke hap te genieten met toonaangevende merken die de zoetwarenmarkt al meer dan 100 jaar vormgeven. Ons diverse portfolio telt bijna 35 merken, waaronder SweeTARTS®, Trolli®, Brach’s®, Black Forest®, Butterfinger®, CRUNCH®, Laffy Taffy® en NERDS®, en ook iconische favorieten als Lemonhead®, Red Hots® en Now and Later®. Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in Chicago en het operationeel netwerk met productie-, distributie- en R&D-centra strekt zich uit over heel Noord-Amerika. Kom meer te weten op www.ferrarausa.com.

Contactpersonen voor de media

Ferrero:
Cheryll Forsatz
cheryll.forsatz@ferrero.com

Ferrara:
Sarah Kittel
sarah.kittel@ferrarausa.com

PERSCONTACT