terug

2015-04-18

Kinder+Sport partner Nationale Sportweek

Kinder+Sport partner Nationale Sportweek

Ferrero en NOC*NSF werken samen om kinderen te laten bewegen


Ferrero en NOC*NSF kondigden tijdens de opening van de Nationale Sportweek 2015 een partnership aan voor vijf jaar tussen Kinder+Sport en de Nationale Sportweek. Het samenwerkingsverband versterkt de sociale betrokkenheid van Ferrero bij het promoten van een actieve levensstijl bij jongere generaties overal ter wereld en is van strategisch belang om haar doel te bereiken om tegen 2018 vijf miljoen kinderen te laten bewegen. Het Kinder+Sport programma werd gelanceerd in 2005. Het is aanwezig in 21 landen en heeft tot op heden 2,25 miljoen kinderen in beweging gebracht.

Het familiebedrijf Ferrero is van mening dat bedrijven de verantwoordelijkheid hebben om samen met instanties en openbare instellingen een actieve rol te spelen bij het aanpakken van belangrijke sociale kwesties. Daarom heeft het het Kinder+Sport programma ontwikkeld, dat ontstond als een merkinitiatief en nu een essentieel onderdeel vormt van de wereldwijde MVO-activiteiten van Ferrero. Het programma is opgezet om lichaamsbeweging te ondersteunen en om de vreugde van bewegen over te brengen aan jongere generaties. Dit wordt voornamelijk bereikt door het ondersteunen van nationale Olympische Comités, de belangrijkste nationale sportfederaties, sportbonden en lokale sportverenigingen. Ferrero houdt zich aan duidelijke beleidsregels om te garanderen dat MVO en commerciële activiteiten strikt gescheiden blijven.

Win-win partnership
Ferrero en NOC*NSF erkennen beide het belang van een actieve levensstijl en een juiste balans tussen voeding en lichaamsbeweging. Bovendien nemen ze beide hun verantwoordelijkheid voor het proactief promoten van een actieve levensstijl via verschillende initiatieven. Door samen te werken kunnen beide partijen hun acties en impact versterken.

Mariacamilla Morino, Kinder+Sport Global Strategy and Communication Manager: “De Nationale Sportweek is bekend in heel Nederland en wordt landelijk ondersteund. Het is een effectieve benadering gebleken om mensen van alle leeftijden meer te laten bewegen. We zijn er erg trots op dat we een bijdrage kunnen leveren om dit project, wat ook voor ons een grote bron van inspiratie vormt, verder te versterken en uit te breiden. NOC*NSF neemt Europees en internationaal gezien een vooraanstaande positie in. Door het delen van hun kennis en deskundigheid kan NOC*NSF ons helpen om ons Kinder+Sport programma wereldwijd verder te professionaliseren en uit te breiden, zodat we nog meer kinderen in beweging kunnen brengen. Hierdoor is het een echte win-win partnership.”

Erik Lenselink, manager Sportontwikkeling NOC*NSF: “NOC*NSF is zeer verheugd met een nieuwe sportweekpartner die jeugd en families aan het sporten wil krijgen. Dit past uitstekend bij onze ambities om de sportparticipatie in Nederland te verhogen. Ook zijn we trots dat Ferrero onze expertise wil benutten in andere landen. NOC*NSF merkt dat Europa relevanter wordt op het gebied van de maatschappelijke waarde van sport. De samenwerking met Ferrero draagt bij aan de versterking van onze internationale positie. Mede ook vanuit hun ervaringen in andere EU landen met Kinder+Sport programma’s.”

Jongeren Op Gezond Gewicht

Naast het eigen Kinder+Sport programma ondersteunt Ferrero eveneens het Europese EPODE-netwerk (EEN), waarvan het JOGG-programma in Nederland deel uitmaakt. Sinds 2012 draagt Ferrero Nederland actief bij aan de lokale JOGG-aanpak in Breda, de plaats waar het Ferrero-kantoor is gevestigd.

Portiegrootte

Het promoten van lichaamsbeweging is slechts een deel van Ferrero’s benadering om een gezonde levensstijl van consumenten te ondersteunen. Ferrero erkent ook het belang van een evenwichtig voedingspatroon. Vanaf het eerste begin heeft het daarom haar producten gepresenteerd in kleine en afzonderlijk voorverpakte porties. Meer dan 70% van Ferrero’s producten wordt aangeboden in porties van minder dan 25 gram, en meer dan 80% in porties van minder dan 45 gram. Bovendien bevat meer dan 70% van haar producten minder dan 100 Kcal en meer dan 95% minder dan 150 Kcal. Het resultaat is dat Ferrero’s producten tot de kleinste in hun categorie behoren.


>> ANP video aftrap Nationale Sportweek 2015

PERSCONTACT